Legújabb hírek

Nincs megjeleníthető elem

A karácsonyi illat vásárlásra ösztönöz

2013.11.04. 14:51 szerzo

adventikoszFenyő, fahéj, narancs, szegfűszeg – jellegzetes karácsonyi illatok, amiket beszippantva szinte azonnal megnyugszunk és átadjuk magunkat a meghitt ünnepi hangulatnak.

Mindez szép és jó, ám van ezeknek az illatoknak egy kevésbé pozitív hatása is, amit bőven kiaknáznak a kereskedők: ha megérezzük őket, ösztönösen mélyebben nyúlunk a pénztárcánkba.

Eddig jórészt a tapasztalatra hagyatkoztak a kereskedők és marketingesek, ám a tudósok is felvették a kesztyűt, és megvizsgálták, milyen illatok hatására költekezik jobban a vásárlóközönség. Eric Spangenberg, a Washingtoni Állami Egyetem és Üzleti Iskola kutatója munkatársaival kétféle illatot fejlesztett ki: egy egyszerű narancsost és egy bonyolult, narancsos-bazsalikomos-zöldteást.

A kétféle illatot mit sem sejtő svájci vásárlókon tesztelték, és a kasszánál hagyott összegek és a vásárlókkal végzett interjúk nyomán arra jutottak, hogy az egyszerű narancsillat a befutó. A vevők ugyanis 20 százalékkal többet költöttek, ha ezt az illatot szippantották be shoppingolás közben.

A kutatók azzal magyarázzák az eredményeket, hogy az egyszerű illat nem tereli el a figyelmet és hozzásegít a kognitív funkciók jobb működéséhez. A túlságosan összetett illat viszont rontja ezeket a funkciókat, ugyanis a feldolgozásuk jobban leterheli az agyat.

Forrás: karacsony.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://karacsony2013.blog.hu/api/trackback/id/tr85617606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása